ECE BUYURAN 27 ŞUBAT GÖZLEM RAPORU

1. Class:
Teacher's Name: Stella Havuçoğlu
Grade: 2C
Hour: 1
Course Book: Smiles 2
Subjects Covered:Present continuos tense, weather conditions
Öncelikle öğretmen derse geldiğinde sınıfta çocuklar arasında bir tartışma vardı. O sorunu çözmeden derse başlamadı. Onlara sakince sorular sordu ve ne olduğunu anlamaya çalıştı. Daha sonra onlara birbirlerinden özür dilemelerini istedi ve derse başladı. Derse ilk olarak video ile başladı. Çocuklar pür dikkat izledi ve onunla ilgili soruları cevaplarken konuyu, yeni başladıklarından dolayı bilemeyip yanlış yaptılar. O anda hemen tahtaya kuralları yazmaya başladı. Şuan ne yapıyorum dedi. Kendinden yola çıkarak şimdiki zamanı anlatmaya, örnekler yazmaya başladı. Gayet başarılıydı. Konuları şimdiki zamandı ve hava durumuyla ilişkili olarak o konuyu ele alıyordu. Tam kar başladı ve çocuklara dışarı bakmalarını söyledi ve karın yağdığını söyledi. Büyük bir şanstı çünkü izlenilen videoda da kar yağıyor ve çocuklar kardan adam yapıyordu. Buna bağlantılı olarak konuyu anlattı ve kitap alıştırmalarına kaldığı yerden devam etti. Gayet başarılıydı. 

2. Class:
Teacher's Name: Fatma Karakuzey
Grade: 2B
Course Book: Smiles 2
Subjects Covered: Present continuos tense, weather conditions
Derse daha önceki derste okudukları kitap hakkında sorular sorarak başladı. Kitabı kimin yazdığını, nerede doğduğunu, ne zaman öldüğünü, kitabı kimin için yazdığını, kitabın ana fikrini sordu. Akıllı tahtadan yazarın resmini açtı. Bu kısa sorulardan sonra bir video klip açtı. Bu video konuyla ilgiliydi ve video bitiminden sonra aktivite bölümüne geçildi. Öğretmen herkese söz hakkı vermeye çalıştı ve bütün öğrencilerin cevaplarını sabırla bekleyip dinledi. Hata yaptıklarında peer correction yaptırdı ve hata yapılan bölümü vurgulayarak tekrar aynı cümleyi doğru olarak söyledi.

3.Class:
Teacher's Name: Fatma Karakuzey
Grade: 2B
Merve official sunumunu yaptı. Konuya çok güzel materyallerle hazırlanıp gelmişti. Kendine güvenerek sınıfı yönetti. Aktiviteleri 40 dakikalık ders boyunca tam uygulandı. Herhangi bir işleyiş sorunu yaşamadı. Bütün öğrencilere söz hakkı verdi. Parmak kaldırmayan bir öğrenciyi özellikle seçti ve onu derse dahil etti. Konuya güzel bir warm up ile başladı. Çocukların seveceği tarzda bir video klip izletti ve ikinci defa hepsinin ayağa kalkmasını ve hareketleri beraber yapmaları komutunu verdi. Video clipte kış günü dışarı çıkmak isteyen bir çocuğun ayakkabısını, paltosunu,atkısını, beresini vb giymesinin şarkılı anlatımıydı. Çocuklar ayağa kalktıklarında ayakkabı, mont, ceket, pantolon bunların hepsini kendi kıyafetlerini göstererek konuya çok güzel bir giriş yaptılar. Çünkü daha sonraki aktivitelerde iki tane kıyafetsiz çocuk resmi tahtaya yapıştırarak onları öğrencileri tahtaya alarak, zevklerine göre kıyafetler arasından seçerek, uygulamalı olarak cümleyi kurdurarak, konuyu öğretti. Çocuklar konuyu eğlenerek öğrendikleri için çok etkili bir ders işlendi. 

4. Class:
Teacher's name: Merve Metin
Grade: 2D
Official sunum yaptım. 

Comments

Popular posts from this blog

Aslıhan Seçkin Classroom observation Week 7

Buse Çetin Third Week Class Observation