Sevim Özcan 20.03.2018 Class Observation


Teacher's Name: Hande Özkan
Grade: 5/B
Hours: 1
 
Hande hoca tüm derslerine güzel warm up larla başlar,yine öyle bir çalışma yaptı sonrasında şimdiki zamanla ilgili boşluk doldurma çalışması yaptılar.Ardından communication ile ilgili şıklı soruları çözdüler ve listening yaptırdı, kısa listening parçaları dinleyip sorulara uygun şıklara tick attılar ve bunların hepsinin kontrolünü yaptı. Çocuklara cloze test mantığını anlattı ve bununla ilgili de bir aktivite yaptılar. Dersin son 15 dakikasında ise konularının bittiğini söyledi ve İngilizce taboo oynattı, sınıf fazlasıyla eğlendi. Ayrıca ders sonrasında beni yanına çağırarak kendi dersinde bir sunum yapmamı istediğini söyledi ve konuları seçmem için kitaptan başlıklar belirledi.
 Teacher's Name: Erdi Bugay
Grade: 7/A
Hours: 1
 
Erdi hocanın neredeyse bütün derslerinde kelime çalışması yapıyorlar. Kitaptaki kelimeleri akıllı tahtadan bakarak Türkçe anlamlarıyla beraber deftere not alıyorlar. Birkaç öğrenciden dolayı rahatsızlığını dile getirerek bir açıklama yaptı ve bu derste oldukça sinirliydi. Film izlemeye gelince çok iyisiniz ancak kitabı bitirmek zorundayım ve bu konuda bana hiç yardımcı olmuyorsunuz tarzında sesini yükseltti, Erdi hocanın öğrencileriyle iletişimi cidden kötü. Ayrıca fark ettiğim bir diğer konu ise öğrencilerin kendi arasında sürekli el kol hareketleriyle konuşmasıydı, Erdi hoca da bunu fark etti ve sebebini sordu, öğrenciler ise sizi protesto ediyoruz sessiz dursak da kızıyorsunuz durmasakta dediler. Derste –ed ve –ing adjective leri kısaca anlattı ve örnekler isteyerek tahtaya yazdı. Anlatırken özellikle mesela sizler ‘’annoying ‘’durumdasınız bende bundan‘’annoyed’’ oluyorum tarzında örnekler vermesi dikkatimden kaçmadı.

Teacher's Name: Esin Özertuğrul
Grade: 5/B
Hours: 1

Esin hoca şimdiki zamanı anlattı kısaca ve ardından da Kardeleninin sunumu vardı. Kardelen’in aktiviteleri gerçekten çok yaratıcıydı, tek sorun sınıfın tavrıydı. Konusu some/any olduğu için bir kutu getirip içinde ne olabileceğini sordu ve çocukların cevaplarını tahtaya yazdı, some ve any kullanarak şekerlerden alabileceklerini söyledi ancak sınıfın tutumu şaşırtıcıydı. Şekerlerden alabilmek için neredeyse birbirlerini ezdiler. O kargaşa ortamından sonra doğal olarak sınıfı toparlamak hiçte kolay olmadı. Konuyu anlattıktan sonra fill in the blanks aktivitesi yaptırdı 10 soruluk, ancak sınıf yönetimi konusunda en sonunda benden yardım istedi ve bu davranışı bence çok zekiceydi. Çünkü çocukları susturamadan o güzel aktiviteleri yaptırması imkansızdı. Ders sonunda Esin hoca bizle görüştü, Kardelen’e çok iyi bir öğretmen olacağını ancak duruş ve sınıf yönetimi konusunda benim gibi olması gerektiğini söyledi ben de 3.5 yıl farklı kurumlarda çalıştığımı ancak partnerim deneyimli olmadığını bunun onun ilk sunumu olduğunu ve normalde sunumlarda heyecanlandığı fakat bugün bence en iyi sunumunu yaptığını söyledim. Kendine güveni yüksekti ve gayet başarılıydı dedim, Esin hoca bu yorumumdan sonra bana katıldı ve zaten Kardeleni çok beğendiğini dile getirdi.

Comments

Popular posts from this blog

Aslıhan Seçkin Classroom observation Week 7

Buse Çetin Third Week Class Observation

ECE BUYURAN 27 ŞUBAT GÖZLEM RAPORU