Sevim Özcan 20.03.2018 Class Observation
Teacher's Name: Hande
Özkan
Grade: 5/B
Hours: 1
Grade: 5/B
Hours: 1
Hande hoca tüm derslerine güzel warm up larla
başlar,yine öyle bir çalışma yaptı sonrasında şimdiki zamanla ilgili boşluk doldurma
çalışması yaptılar.Ardından communication ile ilgili şıklı soruları çözdüler ve
listening yaptırdı, kısa listening parçaları dinleyip sorulara uygun şıklara
tick attılar ve bunların hepsinin kontrolünü yaptı. Çocuklara cloze test
mantığını anlattı ve bununla ilgili de bir aktivite yaptılar. Dersin son 15
dakikasında ise konularının bittiğini söyledi ve İngilizce taboo oynattı, sınıf
fazlasıyla eğlendi. Ayrıca ders sonrasında beni yanına çağırarak kendi dersinde
bir sunum yapmamı istediğini söyledi ve konuları seçmem için kitaptan başlıklar
belirledi.
Teacher's Name: Erdi Bugay
Grade: 7/A
Hours: 1
Hours: 1
Erdi hocanın neredeyse bütün derslerinde kelime
çalışması yapıyorlar. Kitaptaki kelimeleri akıllı tahtadan bakarak Türkçe anlamlarıyla
beraber deftere not alıyorlar. Birkaç öğrenciden dolayı rahatsızlığını dile
getirerek bir açıklama yaptı ve bu derste oldukça sinirliydi. Film izlemeye
gelince çok iyisiniz ancak kitabı bitirmek zorundayım ve bu konuda bana hiç
yardımcı olmuyorsunuz tarzında sesini yükseltti, Erdi hocanın öğrencileriyle
iletişimi cidden kötü. Ayrıca fark ettiğim bir diğer konu ise öğrencilerin
kendi arasında sürekli el kol hareketleriyle konuşmasıydı, Erdi hoca da bunu fark
etti ve sebebini sordu, öğrenciler ise sizi protesto ediyoruz sessiz dursak da
kızıyorsunuz durmasakta dediler. Derste –ed ve –ing adjective leri kısaca anlattı
ve örnekler isteyerek tahtaya yazdı. Anlatırken özellikle mesela sizler ‘’annoying
‘’durumdasınız bende bundan‘’annoyed’’ oluyorum tarzında örnekler vermesi
dikkatimden kaçmadı.
Teacher's Name: Esin
Özertuğrul
Grade: 5/B
Hours: 1
Grade: 5/B
Hours: 1
Esin hoca şimdiki zamanı anlattı kısaca ve
ardından da Kardeleninin sunumu vardı. Kardelen’in aktiviteleri gerçekten çok
yaratıcıydı, tek sorun sınıfın tavrıydı. Konusu some/any olduğu için bir kutu
getirip içinde ne olabileceğini sordu ve çocukların cevaplarını tahtaya yazdı,
some ve any kullanarak şekerlerden alabileceklerini söyledi ancak sınıfın tutumu
şaşırtıcıydı. Şekerlerden alabilmek için neredeyse birbirlerini ezdiler. O
kargaşa ortamından sonra doğal olarak sınıfı toparlamak hiçte kolay olmadı.
Konuyu anlattıktan sonra fill in the blanks aktivitesi yaptırdı 10 soruluk, ancak
sınıf yönetimi konusunda en sonunda benden yardım istedi ve bu davranışı bence
çok zekiceydi. Çünkü çocukları susturamadan o güzel aktiviteleri yaptırması
imkansızdı. Ders sonunda Esin hoca bizle görüştü, Kardelen’e çok iyi bir
öğretmen olacağını ancak duruş ve sınıf yönetimi konusunda benim gibi olması
gerektiğini söyledi ben de 3.5 yıl farklı kurumlarda çalıştığımı ancak
partnerim deneyimli olmadığını bunun onun ilk sunumu olduğunu ve normalde
sunumlarda heyecanlandığı fakat bugün bence en iyi sunumunu yaptığını söyledim.
Kendine güveni yüksekti ve gayet başarılıydı dedim, Esin hoca bu yorumumdan
sonra bana katıldı ve zaten Kardeleni çok beğendiğini dile getirdi.
Comments
Post a Comment