Türkan Etiz 23.03.2018
8B
Ders boyunca test
Ders boyunca test
cozuldu, bilinmeyen kelimeler ogretmene soruldu. Yanlarinda birer
sozluk olabilirdi. Ingilizce sozcugu anlamadiklarinda, turkcesi
tahtaya yazildi. Testi coktan bitirenler oturup arkadaslarini
bekledi, bunun yerine alternatif bir aktivite uretilebilirdi onlar
icin. Ogretmenin yerinde olsam, ogrencilerimin zayif kelime bilgisi
varsa ve bir turlu bu problem cozulemiyorsa turkcesini bende
verebilirdim ama en son care olarak. Dedigim gibi sozluk her
birinin yaninda olmaliydi cunku seviyelerine gore zorlayici
kelimeler degildi.
1D
Native bir ogretmenin dersine girdik ve ilk
olarak oynadiklari oyunu gozlemledik. Ogretmen hayvan sesleri
cikardi ogrencilerde tek tek hangi hayvan oldugunu tahmin edip
cumle icinde kullanarak soyledi. Bence oldukca pratik ve yararli
bir aktiviteydi ve warm up olarakta kullanilabilir. Diger
aktiviteleri kitap uzerindendi, kitap tahtada da acikti, gorsel
olarak gorebiliyorlardi. Kitaptan devam ettiler ve renkli
kalemlerle calistilar. Kitaptaki etkinlik oldukca yararliydi, ismi
Toy Box’tu ve oyuncak kutularinin icindeki nesneleri ele aliyordu.
2B
Ilk saatinde 10dakikalik aktivite yaptim. Daha sonra kalinan
yerden devam edildi, workbooktan baska aktiviteler yapildi. Sorular
sorulup cevaplandi (yes it is, no it is not) Ikinci saatinde, kitap
uzerinden devam edildi ogrenciler tek tek sorular sordu resimlere
bakarak. (What are Peter and Tony doing? Etc.) sinifin iki saatinde
de dersler verimli gecti, ozellikle ogrencilerin kendi aralarinda
ingilizce konusmasi beni cok mutlu etti. Acikcasi, ogrencilerin
oldukca ingilizceye acik olmalari dersi verimli yapti. Ogretmenin
de bunda oldukca buyuk bir payi var. bu ogrencilerle iki kisilik
veya grup aktivitesi yapmak cok kolay, elestirebilecegim tek sey bu
olabilir cunku bu tarz aktiviteler yapilmiyor. Uyumlular ve
istekliler ayrica ingilizceleri oldukca iyi. Belki de zaman
sikintisi yasayabilme ihtimalleri oldugu icin.
Comments
Post a Comment