Sevim Özcan 10.04.2018 Class Observation Notes
Teacher:Mıchael O.
Sınıf:6/C
10 ar dakikalık 2 sunum yaptık. Kardelen ilk sunumla başladı,Mıchael’ ın dersleri
speaking üzerine kurulu, ve bence Kardelen’in aktivitesi çok güzeldi.
Aktiviteye güzel bir warm up ile başladı. Sınavlar hakkında ne
düşündüklerini,seçim yapmak zorunda kaldıklarında neler hissettiklerini ve
kopya çekmeyle ilgili düşüncelerini sordu. Bir video izletip video da ders
çalışmadığı için sınavda ne yapacağını bilmeyen bir kız vardi ,video yu
durdurup sizce nasıl bir seçimde bulunacak dedi ve video bu şekilde tahminler
üzerine kuruluydu. Çok değişik ve güzel aktiviteydi ve bu aktiviteyi ‘’Don’t cheat, just do your
best’’ diye güzel bir kamu spotuyla kapattı :D Ancak… Konu çocukların dikkatini
hiç çekmedi ve kimse konuşmadı, doğal olarak konuşturmaya çalıştı, çok güzel
sorular sorarak fakat sonlara doğru sadece bir öğrenci birkaç şeye cevap
verdi,o da yanında oturduğum için biraz baskı hissetti konuşmak için.Aktivite
güzeldi ancak o sessizlik beni korkuttu çünkü Kardelen den çok sessiz,ruhsuz
bir sınıf devraldım. O gram sesi çıkmayan çocuklarla hayatım boyunca hiç
unutamayacağım kadar güzel bir ders işledim. Ben böyle bir dersi 2016 da 12
Mart’ta(evet tarihi de hatırlıyorum :D ) çalıştığım zamanlardaki bir sınıfta
, Makedon bir öğretmenle ortak ders işleyerek yapmıştım. O günden beri bu kadar
keyif alarak işlediğim 2. Dersti.Çocukların gözlerinin içindeki mutluluk,ismimi
öğrenmeye çalışmaları,yaa çok eğlenceliydi teacher bir daha geel diyişleri asla
unutamıycağım nitelikte güzel bir anı
olarak bende kaldı ve sunum yaklaşık yarım sa sürdü.Ben durmadım,Mıchael da
durdurmadı ve bana verdiği net mesajı yazdığı commentte de gördüm zaten J Keşke tüm sunumlarım
böyle olsa
Teacher:Hande Özkan
Class:6/B
‘’Ed ve ing’’ adjectives lerle ilgili bir warm up
aktivitesiyle derse başladı.Çocuklar kendi örnekleri söyledi Hande hocada
tahtaya yazdı.Ardından Hande hoca anladıklarından emin olmak adına eksiltili
cümleler vererek bu kez de çocukların tamamlamasını istedi.Ardından circle the
correct one aktivitesi yaptılar tahtaya, cevaplarını kontrol etti ve son olarak
ta Hande hoca dictation tarzında cümleler söyledi ve çocuklar adjectiveslerle
ilgili örnekleri defterlerine yazdı,sınıf genel anlamda sessiz ve konuya
odaklanmıştı.
Teacher:Erdi Bugay
Class:7/A
İki saatlik dersin ilk
saatinde passive voice konusu ilgili alıştırmalar yaptılar,ilk kez Erdi hocanın
dersinde kelime yazma dışında bir şey yapıldığını gördüm.Çocukların cevaplarını
kontrol etti ve tahtaya kendisi örnekler yazarak bunları passive voice’a
çevirmelerini istedi,ardından bu cümlelerin Türkçe çevirilerini de yaptırdı.Bunu
yaptırırken akıllarında daha iyi kalması için yaptırdığını söyledi, ve bence de
olması gereken o.2. saatinde ise Kardelen ile 10 dakikalık sunumlarımızı yaptık.
Kardelen yavaş ilerleyen bir aşk şarkısı vererek listening aktivitesi yaptırdı
ve boşlukları doldurmalarını istedi.Bende kelimeler vererek şiir yazmalarını istedim. Kardelenin
sunumu için aşk şarkısının o yaş grubuna hitap etmediğini söyledi,bana da
şiirin tanımını yapmalıydın çünkü poem’in ne olduğunu bilmeyen öğrenciler var
dedi. Derste o kadar üst düzey kelimeler öğrenen öğrencilerden birkaçının poem’in
ne anlama geldiğini bilmemesi garip tabiiki de..Genel anlamda ikimizin de
sunumlarını başarılı buldu.
Comments
Post a Comment