13.03.2018 Gözlem Raporu - Kardelen Özel


Sınıf: 5B
Saat:1
Öğretmen: Esin Özertuğrul
Öğrenci Sayısı: 15
Konu: Junior Cooks
Materyal: Smartboard, Incredible 5 kitabı

Öğretmen sınıfa girdiğinde öğrenciler sıralarında değildi ve etrafta koşuyorlardı, bunun üzerine Esin hoca derse başlamak yerine yaklaşık 10 dakika boyunca öğrencilere öğretmeni nasıl beklemeleri gerektiğini anlattı, bana göre bu 10 dakika bir kayıptı, konu gereksiz uzatıldı.
Öğrenciler bu derste (beverage, steak gibi) yeni kelimeler öğrendiler ve telaffuzlarını tekrarladılar.
Daha sonra Esin hoca Quantifiers konusuna geçti, yalnız bu konu main course hocasının anlatması gereken bir konuydu oysa Esin hoca Skills hocası, anlatacağı konuyu erken bitirdiği ve büyük ihtimal yedek bir aktivitesi olmadığı için bu konuyu anlattığını düşünüyorum fakat bence yanlıştı çünkü dersin gidişatı ile uyumlu olmadı.

Sınıf: 5B
Saat: 1
Öğretmen: Hande Özkan
Öğrenci sayısı: 15
Konu: Quantifiers
Materyal: Smartboard

Öğretmen sınıfa girdiğinde tüm öğrenciler yerlerine oturup konuşmayı kestiler, aynı sınıfın bir başka hocada davranışları değişebiliyor, bu öğretmenin sınıf yönetimi becerileriyle alakalı diye düşünüyorum. Hande hocanın Quantifiers konusunu anlatması gerekiyordu fakat bir önceki derste başka bir hocanın bu konuya değinmesi ve bazı aktiviteleri yaptırması üzerine öğretmen aktiviteyi açtığında öğrenciler zaten yaptıklarını söyledi ve hoca da hızlıca geçmek zorunda kaldı. Hande hoca öğrencilere ''Benim konuyu bilmediğimi farz edin ve bana anlatın'' dedi ve bence bu etkili bir yöntemdi, bunun sonucunda aynı konuyu baştan anlatmak yerine öğrencilerin zayıf olduğu kısmı (any'nin kullanımı) anlattı ve tahtaya örneklerini yazdı. Konu daha önce anlattıldığı ve hocanın bundan haberinin olmaması üzerine sınıfta 18 dakika vakit arttı, Hande hoca da bu vakti, akıllı tahtada Quantifiers konusu ile ilgili bir ok atma oyunu oynatarak değerlendirdi.

Sınıf: 7A
Saat:1
Öğretmen: Ergi Bugay
Konu: Gerçekten anlayamadım
Materyal: Smartboard

Öğretmen sınıfa başta çok isteksiz bir şekilde girdi ama sonra en azından öğrencilere gülümsedi. Derse sınav kağıtlarını dağıtarak başladı ve öğrencilerin başarılarını övüp tebrik etti, bu durum hoşuma gitti, öğrencileri takdir etmek gerçekten önemli diye düşünüyorum. Sınıf çok az kişiydi bunun üzerine öğrenciler ders yapmamak istediklerini belirttiler, Erdi hoca kabul etmedi fakat herhangi bir derste anlatmadı. Tüm ders boyunca 5 adet kelime gösterdi, öğrencilere tekrar ettirdi ve defterlerine tanımlarını yazmalarını istedi. Bence biraz boş bir dersti, objective'leri fazla anlayamadım. Koca bir ders saatinde sadece 5 kelime öğretmek ve herhangi bir context'e bağlı olmamak bana tuhaf geldi. Dersin sonuna doğru sınav kağıdıyla ilgili bir şey soran bir öğrenciye ''Galiba beynini yüzme havuzunda unuttun'' şeklinde bana göre çok yanlış olan bir tepki verdi.

Sınıf: 6B
Saat:1
Öğretmen: Hande Özkan
 Öğretmen sınıfa istekli ve güler yüzlü bir şekilde geldi ve öğrencilerden velileri tarafından imzalanmış bazı kağıtları topladı, daha sonra Şimdiki zamanın gelecek anlamda kullanımını anlattı, öğrencilere birer birer söz verdi, sınıfta seviyesi diğer öğrencilerden geride olan bir kız çocuğu bulunmakta ve hoca ısrarla ona hiç söz vermiyor ve derse dahil etmiyor bu haftalardır bu şekilde, bu durum beni rahatsız etti. Bunun dışında ders sorunsuz işlendi ve tam zamanında bitti.




Comments

Popular posts from this blog

Sevim Özcan Class Observation Notes 8.05.2018

Naz Kolsan 04.05.2018

04.05.2018