Aslıhan Seçkin Week 4 Classroom Observation

Date: 06.03.2018

1. Class

Teacher's Name: Başak Arslan
Grade: 3-B
Hours: 1
Course Book: Star Kids 2
Subjects Covered: What's the weather like?

General Notes

İlk olarak konuyla ilgili smartboarddan video açıldı, çocuklar 2 kere izledikten sonra, kitaptaki diyaloğu okuması için öğretmen 4-5 öğrenci seçti. Bu diyaloglarda nasıl olduklarını havanın nasıl olduğunu vesaire sordular. Dialogları okurken çok eğlendiler çünkü roleplay e dönüştü bir anda ama hoca bi süreden sonra düzgün okuyun diye uyardı.  Bundan sonra, boşlukları olan bir diyaloğu içeren etkinliğe geçildi, öğrenciler rastgele seçilerek cevap verdiler. (Mesela resimler var hava güneşli karlı vs. onlar da boşluklara kelimeleri  yazıyorlar. It is snowing gibi.) Aynı zamanda am+is+are verb+ ing yapısının üzerinde de durdular bu cümleleri kurarken. Sonra, listening aktivitesine geçtiler, iki farklı kişiden iki farklı mektup dinlediler, nerede yaşadıkları neler yaptıkları havanın orada nasıl olduğuyla ilgili. Mektupları dinledikten sonra öğretmen öğrencilere renkli A4 kağıt dağıttı ve istedikleri birine mektup yazmalarını ve dinledikleri mektupları örnek almalarını söyledi. Öğrencilerden biri çok sevdiği ama ölmüş kedisine mektup yazmak istedi ama öğretmen izin vermedi. Hayal gücünüzü kullanın yurtdışında falan olduğunuzu düşünün dedikten 5 dakika sonra "no imagination, no pet , write real" dedi which was interesting. Mektupları bitirdikten sonra tahtaya gelip okudular, bir sürü gramar hatası olmasına rağmen öğretmen hiçbir aşamada bir düzeltmede bulunmadı derste neredeyse sıfır feedback vardı. 

2. Class

Teacher's Name: Kübra Zafer
Grade: 3-C
Hours: 1
Course Book: Cambridge English- Fun for Starters
Subjects Covered: Opposite Words / Adjectives

Kitapta verilen soru cevap şeklindeki diyalogları okudular, bunların yanında balonlar vardı balonlardaki adjectivelerin zıt anlamlılarını dialogdaki boşluklara yerleştirdiler.Bir sonraki activitede noun ve adjevtive and verb  listesi vardı, öğrenciler her columndan randomly word seçip kendi cümlelerini kurdular. En eğlendikleri aktivite buydu. Bu aktiviteden sonra, kitaplarında birçok insanın ve nesnenin olduğu resime bakarak, resmin altında verilen statementlara yes or no dediler. Dersin sonunda öğretmen, daha önce oldukları bi sınavın sonuçlarını açıkladı.

3. Class

Teacher's Name: Başak Arslan
Grade: 3-A
Hours: 1
Course Book: Star Kids 2

Subjects Covered: What's the weather like? & Present Continous Tense

İlk olarak 3-B de olduğu gibi resimlere bakarak havanın nasıl olduğuyla ilgili cümleler kurdular.
Sonra öğretmen tahtaya geçip Present Continous Tense in kurallarını yazdı. Affirmative, Negative Interrogative olarak. Öğrencilerden kuralları defterlerine yazmasını istedi, çocuklar bir süre "bunlar zaten kitapta var niye bir daha yazıyoruz ki yeaa" diye söylendi. Öğrenciler "v ing + N" yapısını görünce ne olduklarını anlamadılar. Öğretmen ing'nin ve O'nun açıklamasını yaptı....Kurallar deftere geçirildikten sonra öğretmen tahtaya 7-8 tane birbirinden isolated hiçbir context olmayan ayrı cümle yazdı... cümlelerde boşluklar ve parantez içlerinde verbler vardı. Sonra sınıfça cümleler tamamlandı. 

4. Class

Teacher's Name: Kübra Zafer
Grade: 3-D
Hours: 1
Subjects Covered: Water Cycle Project

Bu ders Fen Bilgisi ve İngilizcenin integrated olarak öğretildiği bir dersti. Bir projeleri var Su Döngüsüyle ilgili renkli kartonlara bilgiler yazmışlar resimler çizmişler. Dersin başında su döngsüyle ilgili 3-4 dakikalık bir video izlediler. Sonra öğretmen hazırladıkları projeleri çalışmaları için 10 dakika süre verdi, çünkü sonra tahtaya çıkıp sunmalarını istedi. Çalıştıktan sonra 3-4 öğrenci projesinin sunumunu yaptı. Gerisine zaman yetmedi. Projeleri aslında biraz taslak aşamasında, 3 hafta sonra tam olarak düzenli ve bitmiş halini ailelerine sunacaklar. Öğretmen, öğrenciler projelerini sunarken ellerini kullanmalarını falan söyledi, bir yandan da presentation skilllerin geliştirilmesi amaçlanıyor.


Comments

Popular posts from this blog

04.05.2018

Buse Akgün 10.04.2018 Classroom Observation

Naz Kolsan 16.03.2018