Buse Akgün 3rd Week Classroom Observation
27 Şubat 2018
Ders: 1-2
Sınıf: 6/A
Öğretmen: Esin Özertuğrul
Dersin neredeyse hepsi sadece ödev kontrolü ve puanlamayla gecti. Dersin öğretmeni tek tek ödevleri kontrol edip yapanlara ve yapmamış olanlara 'dojo' adlı programdan puan verdi. Yapmayanlar öğretmen tarafından azarlanıp ödevden puan alamadıkları gibi, olan puanları da öğretmen tarafından eksiltildi. Bana göre bu davranış, hem öğrencinin sınıf içindeki motivasyonunu düşürmesi, hemde dersin zamanının büyük bir kısmının boşa harcanması açısından uygun değildi. Ödev kontrolü dersin bir parçası olabilir, fakat bunu için daha uygun bir zaman ayrılması, puanlamanın öğrenciler tarafından tahtadan açıp tıklanıp değilde, öğretmen tarafından yapılmasının daha uygun olabilecegini düşünüyorum. İlk ders sadece, ödev kontrolü ve puanlama ile geçti ders içeriğine dair bir uygulama yapılmadı. İkinci saat, ders kitaplarından etkinlik yapıldı. Fakat, göze en çok batan konu, öğretmenin kitabın pdf' ini akıllı tahtadan açıp, öğrencilere belli bir süre verip yaptırması ve daha sonra cevaplanmasıydı. Benim düşünceme göre, bu tür bir uygulama sadece ezbere dayalı olduğu için, öğrencilerin öğrenmeleri açısından yetersiz kalmasına yol açabilir.
Ders: 3-4
Sınıf: 7/B
Öğretmen: Erdi Bugay
İlk saat Din Kültürü sınavı olduğundan ders işlenmedi. İkinci saat, course booktan sıfatlar konusu işlendi, örneklerle desteklendi. Daha sonra sıfatların olumsuz hallerini işlediler(im,ir,un.) Öğretmen örnek cümleler ve sıfatlarla konuyu pekiştirdi.
Ders: 1-2
Sınıf: 6/A
Öğretmen: Esin Özertuğrul
Dersin neredeyse hepsi sadece ödev kontrolü ve puanlamayla gecti. Dersin öğretmeni tek tek ödevleri kontrol edip yapanlara ve yapmamış olanlara 'dojo' adlı programdan puan verdi. Yapmayanlar öğretmen tarafından azarlanıp ödevden puan alamadıkları gibi, olan puanları da öğretmen tarafından eksiltildi. Bana göre bu davranış, hem öğrencinin sınıf içindeki motivasyonunu düşürmesi, hemde dersin zamanının büyük bir kısmının boşa harcanması açısından uygun değildi. Ödev kontrolü dersin bir parçası olabilir, fakat bunu için daha uygun bir zaman ayrılması, puanlamanın öğrenciler tarafından tahtadan açıp tıklanıp değilde, öğretmen tarafından yapılmasının daha uygun olabilecegini düşünüyorum. İlk ders sadece, ödev kontrolü ve puanlama ile geçti ders içeriğine dair bir uygulama yapılmadı. İkinci saat, ders kitaplarından etkinlik yapıldı. Fakat, göze en çok batan konu, öğretmenin kitabın pdf' ini akıllı tahtadan açıp, öğrencilere belli bir süre verip yaptırması ve daha sonra cevaplanmasıydı. Benim düşünceme göre, bu tür bir uygulama sadece ezbere dayalı olduğu için, öğrencilerin öğrenmeleri açısından yetersiz kalmasına yol açabilir.
Ders: 3-4
Sınıf: 7/B
Öğretmen: Erdi Bugay
İlk saat Din Kültürü sınavı olduğundan ders işlenmedi. İkinci saat, course booktan sıfatlar konusu işlendi, örneklerle desteklendi. Daha sonra sıfatların olumsuz hallerini işlediler(im,ir,un.) Öğretmen örnek cümleler ve sıfatlarla konuyu pekiştirdi.
Comments
Post a Comment