Cansu Akyol 20.03.2018 Gözlem Raporu

8A
Öğretmen: Erdi Bugay
İlk ders yine ödev kontrolü ve soruları sözlü cevaplandırma ile geçti.
2. ders ise benim sunumum vardı. Konum Present perfect tense/have you ever been...?Beklediğimden daha iyi geçti. Önceki sunumuma göre daha rahattım, sesimi daha iyi kontrol edebildim. Beni en çok zorlayan kısım note-taking oldu. Yıllardır language skills dersleri gören ortaokulların note-taking görmediklerini bilmiyordum o yüzden çocuklar videoyu izleyip not almaya çalışırken zorlandılar ve bunu dile getirdiler. Ben de videoyu durdurup not alırken tam cümle halinde yazmaya gerek olmadığını, önemli noktaları kısa kısa kelimeler halinde not alabileceklerini belirttim. Çünkü aktivitede önemli olan seyahat etmenin faydaları üzerine tartışma yapmaktı.Bir de 2.etkinlik beklediğimden uzun sürdü. O yüzden diyalog cümlelerini dizerken nelere dikkat ettiniz diye soramadım ve son etkinliğe geçtim. Onun dışında sınıf yönetimi ya da derse katılımı açısından sorunlar yaşamadım. Tüm etkinliklerimin detaylarını sınıfta daha detaylı anlatacağım.

7A
Öğretmen: Zeynep Tüzün
3. ders İngilizce sınavı vardı. 4. ders ise Buse'nin sunumu vardı.
Konusu Wish clause. Warm-up ve ilk aktivitesi çok güzeldi çocuklara meditasyon müziği eşliğinde gözlerini kapattırıp hayal kurdurttu. Nerede kiminle olmak isterdiniz hayallerinizi anlatın gibisinden. Fakat 7A sınıfının şöyle bir sorunu var ki ben de ilk sunumumu o sınıfta yaptığım için biliyorum. Seviyeleri 4.sınıf seviyesi ve asla derse katılmıyorlar katılınca bile Türkçe konuşuyorlar. Buse çocukları çok kez encourage etmeye çalıştı ve çok uğraştı konuşsunlar diye. Bu sebeple de derste diyalog değil monolog hakimdi. Buse konuşmaktan yoruldu ve gerçekten çok çabaladı. En büyük eksiklik grup aktivitesi olmamasıydı fakat zaten bu sınıfla nasıl bir grup aktivitesi yapılabilirdi bilmiyorum açıkçası. Bir de Buse'nin tahtaya yansıttığı görseller çok küçüktü biz arka sıradakiler küçük detayları göremedik. Son olarak Zeynep hoca Buseye revision yaparsın wish clause larla demişti fakat dersin ortasında farkettik ki çocukların background knowledge sıfır. Bu sebeple de aktiviteler tam amacına ulaşamamış oldu fakat burada suç kesinlikle Busenin değil çünkü hoca çocuklar konuyu biliyor demişti.

Comments

Popular posts from this blog

Sevim Özcan Class Observation Notes 8.05.2018

Naz Kolsan 04.05.2018

04.05.2018