Pınar Okan Week 6 Classroom Observation
2. Saat
Teacher's Name: Kübra Zafer
Grade: 3-C
Hours: 1
Course Book: Cambridge English- Fun for Starters
Subjects Covered: Opposite Words / Antonyms of Adjectives
Grade: 3-C
Hours: 1
Course Book: Cambridge English- Fun for Starters
Subjects Covered: Opposite Words / Antonyms of Adjectives
Öncelikle öğretmen kitaptaki diyalogları öğrencilerinden okumalarını
istedi, öğrenciler okurken öğretmen aralarında gezip, takip etmeyenleri uyardı.
İlk aktivitede zıt anlamlı sıfatlar vardı. Öğretmen öğrencilerinden bu
sıfatları eşleştirip söylemesini sonra da boşluklara uygun sıfatları yerlerine
koymalarını istedi. Diğer aktivitede isim, sıfat ve fiil şeklinde ayrılmış 3
kutucuk vardı. Öğrencilerden bu listeden kelime seçerek cümle kurmalarını istendi,
biraz süre verip her öğrenciden kendi cümlelerini söylenmesi istendi. Bir diğer
aktivitede coursebooktaki bir fotoğrafa bakarak öğrencilere ne gördükleri
soruldu ve öğrenciler kırmızı balon, küçük fare tarzında cevaplar vererek
aktivite sonlandı. Daha sonra hoca youtube’dan ‘opposite words’ isimli bir
video izletti. Dersin sonlarına doğru son aktivite olarak da öğrenciler
birbirlerine top atarak zıt anlamlı kelimenin karşılığını söyleme oyunu oynadılar
ama fazla uzun sürmedi çünkü öğrenciler laf dinlememeye başladı ve hoca oyunu
durdurdu. Dersin bitmesine 5 dakika kala öğretmen öğrencilerin speaking and
grammar sınav notlarını öğrencilere söyledi.
3. Saat
Teacher's Name: Başak Arslan
Grade: 3-A
Hours: 1
Course Book: Star Kids 2
Subjects Covered: What's the weather like? & Present Continous Tense
Dersin başında öğretmen öğrencilerine tahtaya gelerek okudukları kitaplardan bahsetmelerini istedi. Kitap neyi anlatıyor? En sevdiğin karakter? Kitabı sevdin mi/ öneriyor musun arkadaşlarına? Gibi sorular sordu öğretmen. Daha sonra kitaplarını açmalarını ve resimlerde havanın durumunun nasıl olduğuyla alakalı cümleleri okudular. Sonra bir anda hoca tahtaya Present Continous Tense’in kurallarını yazmaya başladı ve öğrencilerinin de bu kuralları defterlerine yazmasını belirtti. Öğrenciler kuralları anlamakta zorlandı çünkü öğretmen tahtaya ‘V+ing’ olarak yazdı ve öğrenciler bunu öğretmenlerine 2 – 3 kez sordular.
Teacher's Name: Başak Arslan
Grade: 3-A
Hours: 1
Course Book: Star Kids 2
Subjects Covered: What's the weather like? & Present Continous Tense
Dersin başında öğretmen öğrencilerine tahtaya gelerek okudukları kitaplardan bahsetmelerini istedi. Kitap neyi anlatıyor? En sevdiğin karakter? Kitabı sevdin mi/ öneriyor musun arkadaşlarına? Gibi sorular sordu öğretmen. Daha sonra kitaplarını açmalarını ve resimlerde havanın durumunun nasıl olduğuyla alakalı cümleleri okudular. Sonra bir anda hoca tahtaya Present Continous Tense’in kurallarını yazmaya başladı ve öğrencilerinin de bu kuralları defterlerine yazmasını belirtti. Öğrenciler kuralları anlamakta zorlandı çünkü öğretmen tahtaya ‘V+ing’ olarak yazdı ve öğrenciler bunu öğretmenlerine 2 – 3 kez sordular.
Hoca öğrencilerine ‘Bu konuyu öğrendiniz mi
daha önce?’ diye sordu.
Öğrenciler ‘Evet,hocam’ dediler.
Öğretmen ‘Ne zaman?’ dedi.
Öğrenciler ‘Siz öğrettiniz hocam ama
fazla değil’ dediler.
Hoca da ‘Öğrendiyseniz daha önce hadi
bakalım örnek verin o zaman’ dedi.
Daha sonra kimseden ses çıkmayınca hoca
tahtaya olumlu, olumsuz ve soru formunda boşluk doldurmaca soruları hazırladı.
Son aktivite olarak öğretmen ayağa kalkıp tahtaya yazıyormuş gibi yaptı ve
çocuklara ben ne yapıyorum diye sordu. Çocuklar cevap verdi ve daha sonra
öğrencilerden bazıları tahtaya kalkarak çeşitli eylemler göstererek diğer
arkadaşlarından ne yaptıklarını söylemelerini istedi. Öğrenciler bu aktivitede
çok eğlendiler.
4. Saat
Teacher's Name: Kübra
Zafer
Grade: 3-D
Hours: 1
Subjects Covered:
Water Cycle Project
Öncelikle dersin başında water cycle hakkında Youtube
açılarak bir video izlendi. Sonra öğrenciler önceden kartona çizerek ve yazarak
hazırladıkları projelerini çalışmaları için öğretmen onlara süre verdi. Bazı
öğrenciler tahtaya çıkarak ellerindeki kartonlardaki içeriği göstererek sunum
yaptılar. Öğretmen bazı yerlerde ‘şöyle de, şöyle göster anlatırken’ tarzında öneriler
verdi. Dersin bitiminde öğretmen bize öğrencilerin bu projeye hala
çalıştıklarını ve 3 hafta sonra ailelerine bu sunumları sunacaklarını söyledi.
Comments
Post a Comment