Pınar Okan Week 6 Classroom Observation


2. Saat
Teacher's Name: Kübra Zafer
Grade: 3-C
Hours: 1
Course Book: Cambridge English- Fun for Starters
Subjects Covered: Opposite Words / Antonyms of Adjectives
Öncelikle öğretmen kitaptaki diyalogları öğrencilerinden okumalarını istedi, öğrenciler okurken öğretmen aralarında gezip, takip etmeyenleri uyardı. İlk aktivitede zıt anlamlı sıfatlar vardı. Öğretmen öğrencilerinden bu sıfatları eşleştirip söylemesini sonra da boşluklara uygun sıfatları yerlerine koymalarını istedi. Diğer aktivitede isim, sıfat ve fiil şeklinde ayrılmış 3 kutucuk vardı. Öğrencilerden bu listeden kelime seçerek cümle kurmalarını istendi, biraz süre verip her öğrenciden kendi cümlelerini söylenmesi istendi. Bir diğer aktivitede coursebooktaki bir fotoğrafa bakarak öğrencilere ne gördükleri soruldu ve öğrenciler kırmızı balon, küçük fare tarzında cevaplar vererek aktivite sonlandı. Daha sonra hoca youtube’dan ‘opposite words’ isimli bir video izletti. Dersin sonlarına doğru son aktivite olarak da öğrenciler birbirlerine top atarak zıt anlamlı kelimenin karşılığını söyleme oyunu oynadılar ama fazla uzun sürmedi çünkü öğrenciler laf dinlememeye başladı ve hoca oyunu durdurdu. Dersin bitmesine 5 dakika kala öğretmen öğrencilerin speaking and grammar sınav notlarını öğrencilere söyledi.


3. Saat
Teacher's Name: Başak Arslan

Grade: 3-A
Hours: 1
Course Book: Star Kids 2

Subjects Covered: What's the weather like? & Present Continous Tense

Dersin başında öğretmen öğrencilerine tahtaya gelerek okudukları kitaplardan bahsetmelerini istedi. Kitap neyi anlatıyor? En sevdiğin karakter? Kitabı sevdin mi/ öneriyor musun arkadaşlarına? Gibi sorular sordu öğretmen. Daha sonra kitaplarını açmalarını ve resimlerde havanın durumunun nasıl olduğuyla alakalı cümleleri okudular. Sonra bir anda hoca tahtaya Present Continous Tense’in kurallarını yazmaya başladı ve öğrencilerinin de bu kuralları defterlerine yazmasını belirtti. Öğrenciler kuralları anlamakta zorlandı çünkü öğretmen tahtaya ‘V+ing’ olarak yazdı ve öğrenciler bunu öğretmenlerine 2 – 3 kez sordular.
 Hoca öğrencilerine ‘Bu konuyu öğrendiniz mi daha önce?’ diye sordu.
Öğrenciler ‘Evet,hocam’ dediler.
Öğretmen ‘Ne zaman?’ dedi.
Öğrenciler ‘Siz öğrettiniz hocam ama fazla değil’ dediler.
Hoca da ‘Öğrendiyseniz daha önce hadi bakalım örnek verin o zaman’ dedi.
Daha sonra kimseden ses çıkmayınca hoca tahtaya olumlu, olumsuz ve soru formunda boşluk doldurmaca soruları hazırladı. Son aktivite olarak öğretmen ayağa kalkıp tahtaya yazıyormuş gibi yaptı ve çocuklara ben ne yapıyorum diye sordu. Çocuklar cevap verdi ve daha sonra öğrencilerden bazıları tahtaya kalkarak çeşitli eylemler göstererek diğer arkadaşlarından ne yaptıklarını söylemelerini istedi. Öğrenciler bu aktivitede çok eğlendiler.


4. Saat 
Teacher's Name: Kübra Zafer
Grade: 3-D
Hours: 1
Subjects Covered: Water Cycle Project

Öncelikle dersin başında water cycle hakkında Youtube açılarak bir video izlendi. Sonra öğrenciler önceden kartona çizerek ve yazarak hazırladıkları projelerini çalışmaları için öğretmen onlara süre verdi. Bazı öğrenciler tahtaya çıkarak ellerindeki kartonlardaki içeriği göstererek sunum yaptılar. Öğretmen bazı yerlerde ‘şöyle de, şöyle göster anlatırken’ tarzında öneriler verdi. Dersin bitiminde öğretmen bize öğrencilerin bu projeye hala çalıştıklarını ve 3 hafta sonra ailelerine bu sunumları sunacaklarını söyledi.

Comments

Popular posts from this blog

04.05.2018

Buse Akgün 10.04.2018 Classroom Observation

Naz Kolsan 16.03.2018